Ideointiprosessi
"Ajattele aina, että se mitä sinun on tehtävä on helppoa!"
-Selätä tyhjän paperin kammo kirjoittamalla aiheeseen liittyviä sanoja ja lauseita, koita unohtaa paineet lopputuloksesta.
-Älä aseta itsellesi turhia rajoja, mutta aseta työllesi deadline.
-Usko omiin kykyihisi keksiä mahtava idea
-Jätä "täydellinen idea" hautumaan ja katso tuntuuko idea vielä myöhemmin toteuttamisen arvoiselta.
Mainonnan suunnittelu
"Miksi kohderyhmä valitsisi sinun tuotteesi kilpailijan sijasta?"
-Mieti mihin mainoksesi pyrkii? Onko tavoitteena tunnettavuuden lisääminen, myynnin lisääminen vai brändäys?
-Tutustu tuotteeseen ja sen kohderyhmään
-Tutustu kilpailijoiden tuotteisiin - mikä niistä uupuu?
-Tutustu kipailijoiden khderyhmiin ja someihin, mikä niissä toimii, mikä ei
-Mieti minkä ongleman mainonta koittaa ratkaista? (esim huono tunnettavuus, mielikuva tuotteesta)
"Kysy itseltäsi miksi juuri sinä ostaisit tämän tuotteen?"
-Anna itsellesi lupa keksiä myös huonoja ideoita
-Unohda kuluneet heitot ja puolikuolleet stereotypiat
-Rehellisyys on paras keino hankkia asiakkaan luottamus
Mainonnan peruspilareita
Tietyt ihmisiä koskevat stereotypiat eivät koskaan muutu, pyri mainoksellasi vetoamaan näihin!
-Turvallisuuden kaipuu, halu pysyä terveenä, halu näyttää hyvältä, halu voida vielä paremmin, saada myönteistä huomiota muilta, ansaita lisää, onnistua
Vinkkejä mainosten tekemiseen
"Kaikki oli ennen paremmin"
- Hyödynnä nostalgiaa.
"Nyt kaikki vasta hienosti onkin"
-Keksi edellisen vinkin vastakohta.
"Sanaleikkejä"
-Käytä typografiaa luovasti.
"Luo hahmo"
-Draama kiinnostaa, luo mainokseen hahmo ja jännittävä käänne.
"Käytä jo luotua"
-Ideoi legendojen, tarinoiden, elokuvien pohjalta. Käytä epäsuoria viittauksia.
"Tämä tuote on kuin..."
-Vertaa
"Aktivoi kohderyhmä"
-Tee mainos pelin, visailun tai leikin muotoon.
"Vain yksi sana"
- Löydätkö adjektiivin tai verbin joka kuvaa tuotettasi niin hyvin, että voit koota koko mainoskampanjan sen ympärille?
"Syntymä"
-Miten tuote tai palvelu sai alkunsa?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti