Tämä viikko on mennyt pitkälti omien projektieni parissa! Sain vihdoin valmiiksi Zen dogsin julisteen ja käyntikortin, joita olen työstänyt muiden töideni lomassa. Aloittelin myös uutta projektiani, mutta siitä lisää myöhemmin. Tällä kertaa tein siis Zen dogs-koirahieromolle julisteen ja käyntikortin. Tämä projekti oli äärettömän mielenkiintoinen ja haastava, sillä pääsin suunnittelemaan aloittelevan yrityksen imagoa ja tutustumaan entistä enemmän kohderyhmän tavoittamiseen, sekä asiallisen myyvän ilmeen rakentamiseen! Logo oli jo valmiina, joten lähdin sen pohjalta suunnittlemaan wellness-henkistä ilmettä. Ensiksi kokosin itselleni moodboardin ja ideoin muutamia eri vaihtoehtoja, joista asiakkaan kanssa päädyimme yllä olevaan korttiin. Alustavassa suunnitelmassa taustassa oli vain koiriin liittyvää sanastoa, mutta kehitin ideaa eteenpäin ja lisäsin joukkoon hierontaan ja hyvinvointiin viittaavia sanoja, sekä Zen dogsin, jotta yrityksen nimi painuisi mieleen. Tämän projektin myötä otin haltuuni Illustratorin "Mesh"-työkalun, jonka avulla kirjaimia voi muokata haluamaansa muotoon. Asiakas myös esitti toiveen, että koirahieronta sana tulisi selkeämmin esille, joten sijoitin sen koiran sisälle. Väriksi valitsin turkoosin, joka mielestäni tukee wellness-ilmettä. Lopuksi vaalensin vielä tekstien sävyn, jotta ilmeestä tuli kevyempi. Info-puolen kanssa aikaa menikin enemmän ja tein siitä useampia versioita. Vielä oikean ilme ja asettelu eivät synny itsestään, mutta kokeilun kautta olen jo oppinut erottamaan toimivat ratkaisut. Halusin käyttää taustalla tassun jälkeä, mutta yksivärisenä se ei toiminut. Päätin käyttää tekstejä myös takapuolella, jotta etu- ja takapuolen ilmeestä tuli yhtenäinen.
Suunnittelin julisteen ennen käyntikorttia ja käytin siinä alunperin valokuvaa, mutta koska käyntikortin ilmeestä tuli niin vahva, päätin vielä yhdistää julisteen ja kortin ilmettä, käyttämllä käyntikorttiin tekemääni kuvaa myös julisteessa. Näin asiakkaiden on helpompi yhdistää yrityksen brändi. Värimaailma poikkeaa hieman käyntikortista,koska suurena pintana tumma turkoosi oli liian hyökkäävä. Valitsin julisteeseen siksi kevyemmän värimaailman. Mielestäni vaaleanvihreä sävy on myös helppo yhdistää hyvinvointiin. Ehdotin asiakkaalle, että keksisimme hänelle iskulauseen. Hetken nettiä selailtuani silmiini osui -Love is a four-legged word-, joka mielestäni tiivistää hyvin yrityksen brändiä. Se on samalla leikittelevän kiinnostava, sekä vetoaa jokaisen koiraihmisen rakkauteen koiraansa kohtaan ja kukapa ei haluaisi pitää rakkaastaan huolta? Ensimmäisessä versiossa käytin logon tekstiä otsikkona, mutta kysyttyäni neuvoa Jannelta hän huomautti että se vie huomion pois "Hierontaa ja hyvinvointia koirallesi"- lauseesta, jonka tulisi ensimmäisenä kiinnittää katsojan huomio. Julistetta suunnitellessa tulisikin kokoajan pitää mielessä kohderyhmä, helppolukuisuus ja huomion kiinnittävät elementit. Asiakkaan kanssa keskustelimme myös julisteeseen tulevista tiedoista ja lopulta kokosimme julisteeseen napakan ja informatiivisen tekstin. Lopputuloksesta tuli mielestäni mukavan rento ja ilmava, asiallinen mutta huomiota herättävä.
Tämäkin projekti oli äärimmäisen antoisa ja mikä tärkeintä myös asiakas oli erittäin tyytyväinen lopputulokseen!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti